Varför har vi CAM-möten?
-
Vi får en sammanställning av vad som är på gång.
-
Vi får tydlighet i vad som måste säkerställas och när.
-
Vi får en överblick av dokumentationen.
-
Vi får möjlighet att gå från akut till planerat.
Innan en Arbetsanmälan behandlas i CAM ska följande säkerställas:Du som arbetsanmälare kontaktar följande
inom HSSE för yttrande. Behöver inte HSSE ytterligare dokument eller åtgärder
skall detta styrkas tillsammans med inskickad Arbetsanmälan. Externa
arbetsanmälare tilldelas en CAM-samordnare för att få hjälp med kontaktvägar.
Kontaktuppgifter HSSE (klicka på namnet för att mejla):
Safety Andreas Lundvall
Miljö Karin Söderholm
Vad händer på ett CAM-möte?
När ett arbete ska genomföras på flygplatsen fyller Arbetsanmälaren i en Arbetsanmälan som skickas till CAM:s brevlåda.
Anmälan registreras på gruppwebbplats och får ett arbetsnummer och kommuniceras ut i ett mail som skickas ut varje torsdag inför kommande veckas möte.
På CAM-mötet går ordinarie CAM-medlemmar och Arbetsanmälare, under ledning av CAM-support, igenom inkomna Arbetsanmälningar, arbeten som är klara för godkännande samt redan godkända arbeten som har en förändring i datum, tid och/eller omfattning.
På sittande möte tas en projektgrupp fram som skall ha löpande projektmöten under arbetets gång. Framkommer det förändringar i omfattning av arbetet skall detta anmälas till CAM-support. Ärendet tas då återigen upp på nästkommande CAM-möte
Granskning av arbetsanmälan
Arbetsanmälan skall granskas enligt beslutade granskare som sätts på CAM-mötet. Arbetsanmälare är ansvarig för att kontakta samtliga granskare och gå igenom arbetet för godkännande innan arbetsanmälan skickas ut för beslut.
Fakta CAM
Ägare
Nils Funke, Manager of Operational Services
Beslutsgrupp
Fredrik Carlsson , Chef Drift
Tobias Magnusson, Local maintenance manager
Thomas Olsson, Processledning
CAM Support
Daniel Emretsson, Operations, ordförande CAM
Jonna Larsson, Operations
CAM ordinarie mötesdeltagare
- Tobias Magnusson, Local maintenance manager
- Elin Månsson, VPÄ turnaround, SLTP, In- & utflygning
- Sara Kakadost, VPÄ Säkerhetskontroll, gränskontroll, tull & PRM, Parkering & angöring,
- Jenny Bringström, VPÄ Incheckning, bagage, boarding & deboarding, Kommersiellt utbud
- Emily Lindgren, Angöringsspecialist, Center manager
- Andreas Lundvall, IT
- Zinab Iskandarani, Airport services
- Reza Biparva, Airside operations
- Kenneth Eriksson, APOC
- Annika Mases, CAM-samordnare
- Tobias Niovaldh, IT
- Arbetsanmälare (bjuds in i samband med inskickat ärende)
Samordningsansvariga/Ombud